El tren de la Pobla

La carta del dia

Sr. Director:
El tren de Lleida a la Pobla de Segur (89 km) forma part d’un projectat, inconclòs i abandonat ferrocarril: el que s’encetava a Linares-Baeza (Jaén) i havia de comunicar Albacete, Terol i Lleida fins a arribar a Saint-Girons (França), d’on seguiria fins a Tolosa. La solució és perllongar la línia de moment fins a Sort (estacions d’esquí de Port Ainé i Llessui, lleteries, serradores, tallers mecànics, escola de piragüisme i balneari) i, per l’altre cantó, fins a Fraga (Baix Cinca, Osca), que té pinsos, farina, oli, hoteleria, reparacions d’automòbils, bòbiles, ceràmica, peces de formigó, calç, guix, etc. El principal mercat agrícola (propi – comarcal mitjà) el té amb Lleida, per Alcarràs (química, construcció, embotits, cambres frigorífiques) i Soses (camp, bestiar).
La Unió Europea estima adient que tota línia ferroviària, per modesta que sigui, ha d’oferir un mínim de dos serveis al dia: un al matí i un altre, a la tarda. Però el tram que ens ocupa, pel seu potencial econòmic, turístic i de servei, n’acredita quatre: matí, migdia, tarda i capvespre.
Aquest és l’únic camí de ferro de la província de Lleida amb la verticalitat nord-sud. Se’n pot treure tant profit estratègic i social!

Text de Romuald Massanas Penalba
Font: SEGRE, dijous 15 de març del 2012 (enllaç)

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s