El Segarra-Garrigues salva la inversió de l’Estat a Lleida, que baixa un 7%

La inversió de l’Estat a Lleida per al 2012 serà de 179 milions d’euros, 14,5 menys que la prevista per a l’any passat (quan ja va caure, en relació amb l’anterior, un 50%). La partida més destacable és la destinada al Segarra-Garrigues, que salva els pressupostos a Ponent. Per la seua part, Foment pagarà més de 12 milions d’expropiacions.
Pressupostos Generals de l’Estat · Lleida
Ascendeix a 179 milions, 82 dels quals van a la construcció del canal de reg

La inversió del Govern central a Lleida baixarà aquest any més d’un 7 per cent (14,5 milions d’euros menys) enmig d’una marea de retallades que a Catalunya han suposat uan caiguda de la inversió d’un 45%. El canal Segarra-Garrigues sustenta bona part de la despesa de l’Estat i s’emporta 82 dels 179 milions d’euros pressupostats (un 46 per cent del total). La inversió dels diferents ministeris a la província és ínfima, excepte en el cas del de Foment, que invertirà 62 milions a Lleida, 10 menys que els pressupostats per al 2011. Malgrat tot, Foment destinarà les principals partides al manteniment i conservació de les carreteres i al pagament de l’autovia a Osca en el tram d’Almacelles, que podria inaugurar-se pròximament.
Pel que fa a la resta de carteres, Agricultura i Medi Ambient invertirà a Lleida poc més de 3,4 milions d’euros, però cap altre ministeri arribarà al milió d’euros de despesa a les comarques de Ponent i el Pirineu. Els de Defensa i Economia i Competitivitat preveuen una partida zero. En canvi, les societats estatals incrementen la seua provisió: des de la destinada al Segarra-Garrigues fins a la variant de Gerri de la Sal (2,3 milions) passant per la infraestructura de proveïment a més de 40 municipis des del pantà de Rialb a través del canal, que tindrà una partida de 9,7 milions d’euros.
S’ha de destacar, així mateix, que la inversió en autovies se centra en l’acabament i el pagament de la A-22 a Osca, ja que els trams pendents de la A-14 (Lleida-Aran) al Segrià tenen consignats 812.100 euros. Tampoc la nacional N-230 surt beneficiada de la previsió d’aquest any: prop de 60.000 euros per al tram de Sopeira a la boca sud del túnel de Vielha i 215.000 per al tram de la sortida del túnel de Vielha fins a la frontera amb França.

Expropiacions

En canvi, és destacable la partida que destina Foment al pagament d’expropiacions degudes d’anys anteriors, que ascendeix a 12,3 milions d’euros. El deute del ministeri amb els propietaris per expropiacions arriba a Lleida a 14,68 milions, segons la titular, Ana Pastor. Respecte a l’autovia de Tarragona (A-27), el tram de Lleida compta amb una assignació de 34.000 euros. Se’n pot deduir, per tant, que a tot estirar s’impulsarà algun estudi.

PRINCIPALS PARTIDES A LLEIDA (EN MILERS D’EUROS)

Ministeri de Foment
Variant de Sort · 50 €

Crònica d’Helena Culleré des de Lleida
Font: SEGRE, dimecres 4 d’abril del 2012 (enllaç)

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s