«En aquesta temporada de “Gran Nord” aprofundim més en el pallarès»

Entrevista · Marta Romero, actriu
L’actriu lleidatana interpreta la Frederica en la sèrie ambientada al Pirineu de la qual TV3 emet la segona temporada i a la primavera es convertirà en protagonista de la producció amb segell lleidatà “Noa”
«Al principi em van saber greu les crítiques a la sèrie, perquè des de dins es viu molt diferent, però ho superes» · «Estic molt satisfeta del meu paper a “Gran Nord”. Tinc molt de la Frederica» · «Crec que “Noa” no és convencional, serà una proposta que sorprendrà»

Des de les seues primeres classes a l’Aula Municipal de Teatre quan era petita, a Marta Romero (Lleida, 1980) li va quedar inoculat el verí de la interpretació. No obstant, per allò de «previndre i buscar-se un futur seriós», es va llicenciar a la universitat. Però la realitat és tossuda i la seua vocació també. Així que va compartir els estudis superiors amb els de teatre. Van començar els petits papers fins que es va convertir en un dels personatges secundaris de la sèrie de TV3 Gran Nord, que continua en aquesta segona temporada recentment estrenada. En els pròxims mesos té en cartera el seu primer paper protagonista: el de la producció lleidatana Noa.
Com valora el seu paper de Frederica a la sèrie Gran Nord, on ja ha treballat dos temporades?
N’estic molt satisfeta. D’una banda tinc molts punts en comú amb la Frederica, el meu personatge, i de l’altra, és la primera vegada que tinc un paper de tota la temporada, no només d’un o dos capítols. Havia participat en sèries com Infidels, El cor de la ciutat, Hospital Central, La que se avecina o Homicidios…, però sempre de forma capitular.
Li ha suposat cap dificultat parlar en pallarès?
Parlar en pallarès ha suposat una dificultat afegida a la interpretació, però ha sigut molt interessant. Molta gent creia que per ser de Lleida ja el dominava, però és clar, no és cert. Mai havia usat expressions com voliva… A més, l’any passat no posàvem tant èmfasi en el dialecte, però en aquesta temporada hi aprofundim molt més, amb l’ajuda de dos lingüistes.
La temporada passada hi va haver algunes crítiques. Com les va viure?
Al principi em va saber greu, perquè era el meu primer paper fix i des de dins es viu molt diferent, però ho superes, hi ha molt bon rotllo amb tots els actors i Gran Nord és un producte molt estimat. Al final vam decidir no mirar Twitter ni res, perquè no ens afectés.
Protagonitzarà la producció lleidatana Noa. Què ens en pot dir?
Serà el meu primer paper protagonista. No és una pel·lícula convencional, gens, la imatge és molt estranya, recorda les càmeres Super8, i això m’agrada. A més conec tots els actors. Pel que fa al personatge, jo també tinc alguna cosa de la Noa. Crec que és una proposta que sorprendrà.
Els promotors busquen finançament a través del crowdfunding. Sap en quin estat es troba i quan començarà el rodatge?
Crec que estan aconseguint els seus propòsits, però no puc assegurar-ho perquè me’n quedo al marge. La idea és començar a rodar a la primavera i crec que tindrà una estètica molt bonica, propera al videoclip. Serà sobretot per veure per Internet o passar-la en festivals.
A més de Gran Nord i Noa, té altres projectes?
De moment estic pendent d’una websèrie i de posar la veu a un documental sobre el Pirineu lleidatà i totes les altres coses que em proposin, benvingut sigui!

Més informació: Gran Nord
Crònica de Roser Banyeres des de Lleida
Font: SEGRE, diumenge 7 d’octubre del 2012 (pdf)

Anuncis

Deixa un comentari

