El Govern negocia un acord per anul·lar o reduir peatges de Lleida a Tarragona per l’AP-2

Infraestructures viàries · El conseller Vila afirma que la Generalitat «està forçant una negociació» amb Foment i Abertis per tancar-lo aquest 2013 · Opció per evitar la perillosa N-240 com demanen els alcaldes i consells

El conseller Santi Vila, amb l'alcalde de Sort i president del Consell Comarcal del Sobirà, Llàtzer Sibís (foto: ACN)

El conseller Santi Vila, amb l’alcalde de Sort i president del Consell Comarcal del Sobirà, Llàtzer Sibís (foto: ACN)

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir a Sort «un acord molt probable» abans que s’acabi l’any entre la Generalitat, el ministeri de Foment i la concessionària Abertis per alliberar o reduir de forma sensible el peatge de l’AP-2 entre Lleida i Montblanc i que l’autopista pugui ser una alternativa sense càrrecs a la perillosa N-240. Així, el conseller va dir que la Generalitat és al costat del territori, els ajuntaments i els consells i que, per aquest motiu, està «forçant una negociació i discussió» amb el ministeri de Foment i Abertis per possibilitar aquest acord.
«Crec – va dir el conseller – que és possible i molt probable que abans de final d’any hi hagi un acord.» «Alliberar el peatge?», li van preguntar. I Vila va assentir dient que això seria «per garantir la culminació de les obres de l’A-27, que és un objectiu estratègic per a la Generalitat per unir la costa amb Lleida.» Aquesta mesura implica el rescat de la concessió de l’AP-2, que s’acaba el 2021, i que l’autopista es converteixi en el tram Montblanc-Lleida de l’autovia de la futura A-27. «I no només per això, sinó per millorar els fluxos de l’AP-2 i garantir que si no hi ha alternativa, el peatge sigui tan tou com sigui possible.»

Disset morts en 4 anys

El conseller va fer aquestes declaracions dos setmanes després que un nou sinistre a la N-240 a les Borges acabés amb la mort de dos veïns de Lleida, cosa que eleva la xifra de víctimes mortals en aquesta via a 17 des de l’any 2010. L’eterna proposta del ministeri de Foment és la construcció de rotondes a les principals cruïlles, però és una solució que no satisfà el territori i que el Govern central ni tan sols ha executat (només hi ha prevista la imminent licitació d’una, a l’encreuament de la carretera a l’altura de Margalef).

Comença aquest mes la col·locació de barreres contra allaus a la C-28

El conseller va anunciar que aquest mes d’octubre començaran les obres per a la col·locació de barreres antiallaus a la C-28 al port de la Bonaigua perquè estiguin enllestides entre els mesos de gener i febrer. Les obres suposaran una inversió d’1,3 milions i amb aquestes es pretén evitar que el port quedi tancat tants dies a l’hivern (aquest any van ser uns 40).
D’altra banda, Vila va explicar que se simplificaran els tràmits dels descomptes i bonificacions del túnel del Cadí per als residents de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà, encara que va indicar que serà necessari seguir amb les garanties que no hi hagi frau.
Santi Vila es va reunir ahir amb els alcaldes i membres de l’Institut per al Desenvolupament del Pirineu i Aran, que li van plantejar la necessitat que hi hagi inversions en millores de camins. Vila va dir que és sensible a aquest tema i que tot dependrà de les disponibilitats pressupostàries.

DADES

14,5 euros
És el cost actual del peatge entre Lleida i Tarragona per a turismes. Entre la capital lleidatana i Montblanc és de 6,75.
23,35 euros
És la tarifa entre Lleida i Tarragona per a vehicles pesants. Fins a la capital de la Conca de Barberà és de 9,95.
7,8 quilòmetres
És la longitud de l’únic tram construït de l’autovia entre Lleida i Tarragona, entre aquesta última ciutat i el Morell.

Més informació: Institut de Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran
Font: SEGRE, dissabte 5 d’octubre del 2013 (pdf)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s