La Generalitat ja estudia una T-10 des d’Aran i l’Alt Urgell fins a Lleida

Comunicacions · Transport públic per carretera · Després de la reivindicació d’alcaldes del Pirineu, que tenen descomptes només fins a Barcelona · Als Pallars, la conselleria limita l’oferta a les T10/60 i 120 · Reivindicació · A la N-260 només hi ha transport públic entre la Seu i Sort però no a la Ribagorça ni Aran

La conselleria de Territori i Sostenibilitat va assegurar ahir que ja estudia la implantació d’un títol de deu viatges amb promoció (T-10) entre les comarques del Pirineu i Lleida ciutat. Fons del departament van concretar que el que s’analitza és la posada en marxa d’un servei d’aquestes característiques entre la Val d’Aran i Lleida, cosa que implicaria també aturades a l’Alta Ribagorça, i entre l’Alt Urgell i Lleida. En canvi, en els Pallars la conselleria considera que els actuals abonaments T-10/60 i T-10/120 per viatjar a Lleida ja inclouen aquests descomptes.
Aquesta mesura, encara sense data, respon a una reivindicació del territori ja que alcaldes com el de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, van reclamar recentment la implantació d’aquest títol, del qual sí que es disposa de la versió que enllaça totes les comarques del Pirineu amb Barcelona. La falta d’abonaments com aquest pot encarir el bitllet d’autobús fins a set vegades i obliga els viatgers a comprar una T-10 per cobrir el trajecte dins de la zona de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (entre Lleida i la Seu, fins a Ponts) i un altre per la resta. Els descomptes per als trajectes entre Lleida i els Pallars (fins a Esterri) es remunten a fa dos anys, quan el Govern català va eliminar dos de les tres freqüències de la línia de tren de la Pobla.
D’altra banda, el PP presentarà davant el ple de la Diputació divendres una moció per demanar la implantació de la T-10 a la Ribagorça, Aran i l’Alt Urgell, però també als dos Pallars i Solsona.

Les comarques de muntanya, sense enllaços interns

L’alcalde del Pont de Suert, Albert Alins, que també és delegat de la Generalitat al Pirineu, va confirmar que l’executiu català estudia la implantació d’aquests abonaments per enllaçar les comarques de muntanya amb Lleida i va admetre que aquesta és una de les reivindicacions que més fan els usuaris. En paral·lel, també demanen comunicacions en transport públic per carretera entre les comarques del Pirineu per l’Eix Pirinenc (N-260). Actualment, va explicar Alins, només hi ha trajectes en autobús entre la Seu d’Urgell i Sort, però a partir de Sort s’acaben, de manera que no hi ha enllaços amb el Jussà, la Ribagorça o la Val d’Aran. En aquest cas, l’oferta està directament relacionada amb la demanda, que implicaria menys usuaris.
A la resta de Catalunya, les queixes sobre el transport públic se centren en l’encariment progressiu dels bitllets, que a l’àrea metropolitana es van traduir al gener en un 7% més de cost mitjà.
Això ha derivat en nombroses protestes i manifestacions ciutadanes, a les quals Lleida es podria afegir, segons els sindicats. No obstant, el cas lleidatà se centraria més en la reclamació de millors serveis. El preu mitjà a Lleida ha pujat un 3,5% als bitllets que gestiona l’ATM.

Crònica d’Helena Culleré des de Lleida
Font: SEGRE, dimecres 19 de febrer del 2014 (pdf)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s