La Diputació posa a prova el nou codi bancari europeu amb 700.000 domiciliacions

Tributs · Adaptació a la normativa comunitària · L’organisme de recaptació ha hagut d’adaptar el sistema de cobrament i el programa informàtic a la normativa comunitària · Els rebuts bancaris inclouran un codi per consultar dades per Internet

L’organisme de recaptació de la Diputació ha hagut d’adaptar el sistema de cobrament d’impostos d’uns 700.000 rebuts als nous codis bancaris marcats per la Unió Europea, que impliquen que els números de compte tenen des de l’1 de febrer 24 dígits en lloc de 20. L’organisme va obrir ahir el termini per al pagament de l’impost de vehicles en efectiu i a finals de març posarà a prova el cobrament domiciliat d’aquest mateix impost sota la nova fórmula europea. Aquest sistema ja pot utilitzar-se en les domiciliacions i les transferències bancàries i respon a la voluntat de la UE d’unificar la normativa de pagaments a la zona comunitària. Fonts de l’organisme de recaptació van afirmar que durant els últims mesos s’han dut a terme proves per comprovar el funcionament del sistema, encara que la prova de foc la passaran d’aquí tres o quatre setmanes. També han hagut d’actualitzar la configuració de les pantalles per permetre l’entrada de més dígits.
A banda de l’anomenat codi IBAN (que consta de dos lletres i dos dígits afegits als deu actuals), el nou sistema SEPA (Zona Única de Pagaments en Euros en les seues sigles en anglès) implica que la informació sobre l’import del pagament que apareix en els rebuts únicament podrà ocupar 140 caràcters (davant dels 600 actuals), la qual cosa redueix dràsticament les dades que es puguin facilitar al contribuent. El passat mes de novembre la Diputació va xifrar en uns 225.000 euros el cost total d’enviar per correu als contribuents la informació que fins ara figurava als rebuts bancaris. L’organisme de recaptació ha optat finalment per aprofitar l’espai que deixen els 140 caràcters (els mateixos que permet la xarxa social Twitter en cada missatge) per tal d’introduir un codi de referència que remeti a la seua pàgina web d’Internet, de manera que puguin tenir accés a la informació al voltant del rebut bancari amb aquesta consulta posterior.

Els usuaris de l’oficina virtual es dupliquen i estalvien mig milió

L’oficina virtual de l’organisme de recaptació va registrar el 2012 un total de 8.965 moviments, mentre que al llarg de l’any passat van ser 16.213, cosa que suposa un augment de més del 80% del volum d’usuaris.
L’organisme ha dut a terme un estudi de les implicacions d’aquest increment de l’ús de l’oficina virtual i ha arribat a la conclusió que suposa un estalvi de fins a mig milió d’euros per als contribuents.
Recaptació compta amb 10 seus repartides en gairebé totes les comarques de Lleida amb uns 90 empleats en plantilla. A aquestes s’hi han d’afegir unes altres tres, operatives un dia a la setmana en tres municipis més coincidint amb els dies de mercat setmanal al Pont de Suert, Sort i Bellver de Cerdanya.
L’oficina virtual s’està convertint en una seu més, un instrument l’ús del qual anirà probablement a l’alça i encara més tenint en compte que part de la informació tributària estarà disponible al web.

Més informació: Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals
Crònica d’Helena Culleré i E.H. des de Lleida
Font: SEGRE, divendres 28 de febrer del 2014 (pdf)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s